QUEENSDAY #1| Een marketingcampagne plan in één dag

Geef je marketingcampagne een geweldige kickstart.

Als je op voorsprong wilt komen, moet je snel schakelen. Daarom helpen we je in één dag aan een effectief marketingcampagne plan met zoveel mogelijk aandacht voor je organisatie, product of dienst.

Bel of mail Annelies voor meer info op 0653290129 of annelies@marketing-queens.nl.

In één dag heb je:

  • een gedragen plan en benodigd budget
  • een gezamenlijke keuze voor communicatiemedia, klantreis en creatief idee
  • een afgestemde to-do-list per week voor je team.

Hoe campagne-in-één-dag werkt

Klik op de stappen en lees meer

Voorbereiding.

  • De Queens bereiden zich voor en halen vooraf relevante input bij jullie op aan de hand van een praktische checklist en interviews. Zaken als budget, eerdere ervaringen, merkrichtlijnen, klantinzichten enzovoorts verwerken we tot een blauwdrukplan.
  • Jullie bepalen het team, de rolverdeling en nodigen teamleden uit voor de dag. De Queens selecteren de twee best passende Queens voor jullie vraagstuk.
  • We briefen gezamenlijk creatie.
  • Voorafgaand aan de dag delen we het blauwdrukplan met het team.

Pressure cooker creatie en middelen. 

  • 08.00 – Braindump. We starten om 8 uur ’ s morgens en delen onze kennis over klant, media, kanalen en klantreizen en stellen elkaar vragen voor begrip en zaken waar we rekening mee moeten houden.
  • 10.00 – Cocreatie sessie klantreis. Eén Queen gaat aan de slag met team A| product-klantreis-processen.
  • 10.00 – Cocreatie sessie middelen/creatie. Eén Queen gaat aan slag met team B| creatie en middelen.
  • 14.00 – Gezamenlijke kitchen review team A en B.
  • 15.00 – Besluiten en feedback verwerken
  • 17.00 – Aangepaste voorstellen.
  • 18.00 – Planning en actiepunten.

Zelf uitrollen aan de hand van concrete to-do-list per week.

Na afloop van de Pressure cooker ontvang je

  • het plan
  • strategische rationale
  • budget verdeling
  • mvp van het creatieve idee
  • planning per week wat er gemaakt of geregeld moet worden.

Het team kan direct aan de slag!

De kracht van Marketing Queens:

  • we zijn betrokken,
  • we hebben 20.000+ vloeruren in marketing campagnes,
  • we hebben een sterke kennis van merken,
  • we weten hoe we data omzetten naar inzichten,
  • we passen ontwikkelingen in het vak direct toe in de praktijk,
  • we vullen elkaar aan.

Het is half november 2019. Maarten Kostwinder – commercial director bij Online.nl – wil voor het einde van het jaar een nieuwe campagne live. Gelukkig bood onze QueensDay uitkomst.  Om je idee te geven hoe zo’n dag eruit kan zien,  hieronder een indruk hoe dat bij online.nl ging:

De voorbereiding

Om elke minuut van QueensDay goed te benutten, stelden we eerst een paar vragen aan het team. De samenvatting en het ruwe plan stuurden we vooraf op naar de teamleden met een aantal vragen als voorbereiding voor de dag. Met communicatie gaven we een briefing aan de externe creatieven om een aantal richtingen uit te werken.

QueensDay 9:00 uur

De pressure cooker dag begon met een voorstelrondje. Waarbij elk teamlid een update gaf over de stand van zaken, over de deadlines en over hun hulpvragen aan andere teamleden. De MarketingQueens schreven ondertussen mee en vulden ter plekke het Trello bord.

QueensDay 10:00 uur

Tijdens het eerste actieve deel van QueensDay splitsten we het team. Met een deel van het team keken we naar de achterkant van de campagne: de klantreis. Welke processen moeten er allemaal geregeld worden? Het andere deel van het team ging aan de slag met de touchpoints zoals kanalen en media.

QueensDay 12:00 uur

Het klantreis team gaf een update en er bleken 6 knopen doorgehakt te moeten worden. Die hebben we met elkaar doorlopen op impact en consequenties voor de hele klantreis en de organisatie. Ter plekke bedachten we oplossingen voor uitdagende hobbels om binnen de ambitieuze tijdslijn de klantreis te organiseren die voor de campagne nodig is.

QueensDay 13.00 uur

Het voorkant team gaf een update over de kanalen en media inzet. We bespraken de actiepunten hoe de organisatie en haar partners zich optimaal voorbereiden op de campagne. Zodat elk kanaal de leads op de juiste manier kan opvangen.

QueensDay 14:00 uur

Op basis van de input habben we van tevoren vier conceptuele richtingen uit laten werken. Samen met het team kozen we voor een richting, bepaalden we welke uitingen gemaakt moeten worden en wanneer deze gereed moesten zijn.

QueensDay 16:00 uur

De uitkomsten en beslissingen van de pressure cooker dag worden door ons direct verwerkt in het Trello bord. De mijlpalen werden ook meteen gekoppeld aan de juiste personen in het team en voorzien van deadlines.

QueensDay 17:00 uur

Het enige dat de commercial directeur nog hoefde te doen is een wekelijkse check-up houden. Om te kijken welke deadlines al zijn gehaald en welke hulpvragen er nog waren. Deze werkzaamheden kon hij met de week voor week planning prima zelf.

Natuurlijk zijn jullie Online.nl niet. Elke organisatie is anders. Daarom zal de dag er voor jullie zeker anders uit komen te zien, maar het resultaat blijft een concrete campagne aanpak.

Investering:

Jullie team een dag vrijmaken
All-in prijs op jouw eigen locatie 4.295,-  ex BTW
Als je zelf een creatief team beschikbaar hebt: 2.495,-  ex BTW

Maarten Kostwinder - commercial director bij Online.nl

‘Wat ik -naast hun kennis en kunde- top vind aan de werkwijze van de Marketing Queens: ze pakken door, betrekken alle stakeholders en beleggen verantwoordelijkheden.’