- BY Sybella Koot-Roza
- POSTED IN Customer Experience, MQ café, Uncategorized
- WITH 0 COMMENTS
- PERMALINK
- STANDARD POST TYPE
Wat een leuke gezamelijke Queens journey hebben we op 2 november j.l. met enkele opdrachtgevers en interimmers uit ons netwerk afgelegd!
Voor het derde Marketing Queens Café zijn we afgereisd naar Dengh in Utrecht waar we met elkaar onze ervaringen hebben gedeeld op het gebied van customer journeys.
Een mooi gezelschap van marketeers, marketing managers en interimmers van de volgende bedrijven zijn met ons ‘meegereisd’: Pharos Reizen, ABN AMRO, SNS Bank, Caramel Business, T-Mobile, Pathé, Knab, Translink, Essent, Equens, Vodafone Ziggo, Brand Webbing en Raad voor Rechtspraak.
Het werd een interactieve beleving waarbij de deelnemers ‘over de streep’ zijn gesprongen om elkaar beter te leren kennen en geïnspireerd werden door de presentatie van een concrete case hoe Marketing Queens een customer journey aanpakt. Vervolgens werden in drie groepen tops, flops en de top 3 meest urgente vragen met elkaar gedeeld.
Vragen waar deelnemers o.a. in de praktijk mee worstelen: Hoe differentieer je naar verschillende klantgroepen? Hoe groots pak je customer journeys aan? Welk startpunt kies je eigenlijk bij een customer journey? Hoe kun je prioriteren vanuit verschillende achtergronden?
‘Fire fighting’ of ‘Sky is the limit’
De vraag waar de deelnemers allemaal graag een antwoord op wilden krijgen was: ‘hoe zorg je ervoor dat acties uit de customer journey ook daadwerkelijk worden gerealiseerd en welke acties dan prioriteit krijgen. Worden het acties die impact hebben op de korte termijn (‘fire fighting’) of realiseer je verbeteringen die vallen onder de noemer: ‘Sky is the limit?’ en op langere termijn tot resultaten leiden.
De meest bruikzame en innovatieve tip die deze sessie werd geopperd willen we graag met jullie delen:
Bepaal de Minimal Viable Experience (MVE)
Bij het realiseren van de ‘Minimal Viable Experience’ voorzie je de ‘klantervaring’ met net voldoende ‘features’ om ‘early adopters’ tevreden te stellen en hen feedback te laten geven. Deze feedback wordt gebruikt om snel te leren en de klantervaring in de toekomst verder te optimaliseren. Deze methodiek helpt om de impact van ideeën tot verbetering in een vroeg stadium tegen minimale kosten te ‘screnen’ en uit te testen. Daarbij voorkom je dat diensten en proposities worden ontwikkeld die klanten eigenlijk toch niet willen.
Meer weten ? mail ons op info@marketing-queens.nl
Het Marketing Queens Café werd afgesloten met onze MVE van deze dag: een borrel en een lekker etentje.