Op 9 februari hebben wij een select gezelschap van onze opdrachtgevers bij elkaar gebracht om met elkaar te leren van Agile werken ervaringen binnen marketing. Dat leverde mooie inzichten op!

Het werd een interactieve sessie tussen marketeers en marketingmanagers van NS, ING, SNS, Zilveren Kruis, Ohra, PNO zorg, Equens, Pharos Reizen, T-mobile, Delta, Delta Multimedia, HP, Consumentenbond, Oxyma en KPN. Een mooie mix van beginners, ervaringsdeskundigen en experts op het gebied van agile werken die ons een gemiddeld rapportcijfer van 8,5 gaven voor deze bijeenkomst.

Wat hebben we gedaan?
SNS heeft in 15 minuten uiteengezet hoe zij de introductie van agile werken binnen SNS  hebben aangepakt. Vervolgens hebben we in 3 groepen (expert/ervaren/beginners)  tops en flops gedeeld om vervolgens een backlog te maken van 3 vragen per groep waar de groep graag antwoorden van de ervaringsdeskundigen op wilde hebben.

Dit leverde een zeer boeiende sessie op en  een waardering  door de deelnemers van gemiddeld een 8,5.

Ga ja ook beginnen met agile werken?
5 belangrijke speerpunten van de ervaringsdeskundigen om Agile werken tot een succes te maken:
1. Training van medewerkers is een must. Zorg voor goede externe begeleiding.
2. De nieuwe werkwijze vraagt om gedragsverandering. Neem minimaal 6 maanden de tijd om te zorgen dat dat een routine wordt en zorg voor goede coaches.
3. Ook HR moet mee veranderen. Geen hierarchische beoordelingen meer.
4. Werk vanuit 1 heldere visie en cascadeer die naar concrete opdrachten voor de agile teams.
5. Start slow to go fast. Accepteer dat de output in het begin minder is.

Meer weten? mail ons op  info@marketing-queens.nl